Slagwerk-/Percussiegroep

Sinds september 2009 heeft Harmonie Kaatsheuvel een Slagwerk-/Percussiegroep die onder leiding staat van slagwerkdocent Demos Horn. De groep treedt zelfstandig op bij uitwisselingsconcerten en workshops, maar vooral  ook bij presentaties van de voltallige vereniging. De leden vormen ook de slagwerksectie in het Midden Orkest en het Groot Harmonie Orkest.

Enige kennis van ritme en notenschrift is nodig om in de Slagwerk-/Percussiegroep te kunnen beginnen. Vooral enthousiasme en inzet is hierbij belangrijk. Het nemen van lessen is daarom onontbeerlijk. De harmonie beschikt over een volledig instrumentarium. De opleiding is erop gericht om de veelheid aan slagwerkinstrumenten te kunnen beheersen. Een beginnend slagwerker kan over het algemeen tussen een half jaar en een jaar les instromen in de Slagwerk-/Percussiegroep. Spelen in het Midden Orkest wordt gestimuleerd en gebeurt in samenspraak tussen docent en dirigent van het Midden Orkest. Doorstromen naar het Groot Harmonie Orkest vereist het B-diploma gestemd en ongestemd.

Het repertoire van de Slagwerk-/Percussiegroep is veelzijdig, inspirerend en uitdagend. Naast het instuderen van specifieke slagwerkstukjes wordt er gewerkt aan een repertoire dat bij concerten van de harmonie ten gehore wordt gebracht.

De Slagwerk-/Percussiegroep repeteert elke maandagavond van 18.30 tot 19.45 uur in de slagwerkstudio Dr. Kuyperstraat 3. Hier zijn ook de slagwerklessen. Komen luisteren mag altijd. Ook tijdens de repetities van het Midden Orkest op dinsdagavond in Het Klavier.

Informatie en aanmelden bij het bestuurslid opleiding Letty de Nijs via opleiding@harmoniekaatsheuvel.nl of per telefoon 0416-277904 of docent Demos Horn via info@hornpercussion.com