Ledenpagina

Rietenbeleid

Muzikanten die een klarinet of saxofoon van de vereniging gaan bespelen krijgen bij aanvang drie rieten gratis meegeleverd. Daarna kunnen nieuwe rieten worden gekocht via de vereniging.

De vereniging biedt de leden een paar keer per jaar de gelegenheid een voorraad rieten te kopen. De prijzen zijn dan overeenkomstig de gunstige prijs met korting die Q-Sax ons te bieden heeft.

De vertegenwoordiger van de Opleidingscommissie regelt de gratis te verstrekken rieten bij de uitreiking van het instrument.
De dubbelrietblazers zorgen zelf voor hun rieten. Dat doen ze nu zelf en vinden dat prima.

Gezien het verbruik van dubbelrieten en de stelling dat zij niet méér hoeven te betalen dan de klarinet- en saxofoonblazers, vergoedt de harmonie jaarlijks € 60 aan de dubbelrietblazers. Dit zal steeds in januari aan hen worden overgemaakt.