Erelid Jan van Laarhoven

Tijdens de Algemene Leden Vergadering van 25 januari 2010 werd Jan van Laarhoven (29-7-1942) ter gelegenheid van zijn 55-jarig jubileum als lid van onze vereniging door voorzitter Joop Bisselink benoemd tot erelid. Jan heeft als muzikant grote verdiensten voor de harmonie. In 2021 ontving hij het verguld insigne met twee robijntjes van de muziekbond KNMO vanwege zijn 65-jarig lidmaatschap.

Jan begon zijn muzikale loopbaan op hoorn bij Euphonia en bewees zijn bijzondere kwaliteiten tijdens solistenconcoursen. Hij behaalde de eerste prijs met het 3e hoornconcert en later in 1959 won hij op trompet de eerste prijs met lof van de jury in de afdeling uitmuntendheid. Ook op tenorsaxofoon kon Jan goed uit de voeten. Toen hij vanwege gezondheidsproblemen niet meer mocht blazen, maakte hij zich als slagwerker verdienstelijk. Zowel in het Groot Harmonie Orkest, als bij het Seniorenorkest De Langstraat toonde Jan zich een belangrijke drijvende kracht, die muzikaliteit en gezelligheid samen bracht.