Erelid Cor Donders

(overleden 25 januari 2013)

Cor Donders (21-10-1921) uit Kaatsheuvel was de eerste muzikant die tot erelid van Harmonie Kaatsheuvel werd benoemd. Hij kreeg deze eervolle onderscheiding bij zijn 65-jarig jubileum als actief spelend lid uitgereikt door voorzitter Joop Bisselink. Cor was maar liefst 68 jaar lid van onze vereniging. Tijdens een concert in De Werft in juni 2006 nam hij officieel afscheid als spelend lid, maar hij zou tot zijn overlijden op 91-jarige leeftijd actief blijven spelen in het seniorenorkest De Langstraat.

Cor begon zijn muzikale carrière op hoorn bij de harmonie Apollo. Later stapte hij over op de tuba, waarmee hij op solistenconcoursen uitblonk. Cor kwam uit een muzikale familie. Zijn broer Christ die in februari 2008 overleed op 75-jarige leeftijd was 60 jaar lid van onze vereniging en speelde tenorsaxofoon. Schoonzoon Gerard van Nunen, die baritonsax speelt, werd bij  diens 50-jarig jubileum eveneens benoemd tot erelid.

Cor had veel op met de jeugd en speelde ook lange tijd in het opleidingsorkest. Ook was hij altijd als vrijwilliger van de partij tijdens het jaarlijkse kamp. Zijn lievelingsmars was Le Montagnard.