Erelid Carlo Bergmans

Bij zijn afscheid als dirigent van het Midden Orkest is Carlo Bergmans (8-2-1965) onderscheiden met het erelidmaatschap van Harmonie Kaatsheuvel. Hij was met zijn 53 jaar het jongste erelid van de vereniging. Voorzitter Joop Bisselink onderbouwde de benoeming tot erelid met de vele verdiensten die Carlo Bergmans de afgelopen 20 jaar als dirigent voor de vereniging en het opleidingsorkest in het bijzonder heeft gehad.

Carlo maakte van het Midden Orkest een enthousiast en bloeiend orkest dat met zijn vele jeugdleden een bijzondere plaats in de regio heeft verworven. Met themaconcerten als Youth for Talent, OO at the Movies en meerdere edities van The Night of Harmony etaleerde Carlo zijn creativiteit en artisticiteit en zette hij Harmonie Kaatsheuvel op de kaart.

Ook als eerste trompettist in het Groot Harmonie Orkest leverde hij een belangrijke bijdrage aan de muzikale opbouw van de vereniging.

Carlo was samen met Maurice van Overbeek in 1988 oprichter van De Kromme Noten, waaraan hij 20 jaar als muzikaal leider verbonden is geweest. Vanwege zijn gezondheid moest Carlo stoppen als actief muzikant, maar als verenigingsman pur sang staat het belang van Harmonie Kaatsheuvel nog altijd voorop.