Elseline Samuels ‘Kanjer van het jaar’

Harmonie Kaatsheuvel blij met inzet van de jeugd

Elseline Samuels (20) is door de leden van Harmonie Kaatsheuvel verkozen tot ‘Kanjer van het Jaar’. Ze is op velerlei gebied binnen de vereniging actief. Vooral binnen de Opleidingscommissie is ze een dankbare kracht die altijd klaar staat als het om het belang van de vereniging en de jeugd gaat. “Je bent een voorbeeld voor de jeugd”, complimenteerde voorzitter Gerard Bruijniks haar tijdens de Algemene Ledenvergadering van de Harmonie. In de sfeervolle ambiance van de brasserie Bij Anton reikte hij Elseline de Kanjer-trofee uit en liet deze vergezeld gaan van bloemen en een leuke attentie voor onder de douche.

Elseline, die in het Groot Harmonie Orkest en het Midden Orkest dwarsfluit speelt, reageerde verrast en kirrend op haar uitverkiezing en de luidruchtige bevestiging van de vele aanwezige leden.  “Ik vind het gewoon leuk om te doen”, was haar simpele reactie waarom ze zo actief is binnen de harmonie.

Gerard Bruijniks zette Elseline op een voetstuk omdat ze binnen de commissies altijd een goede, constructieve inbreng levert en altijd enthousiast en positief is. “Je hebt een warm hart voor de vereniging en bedenkt van alles om iedereen met plezier naar de repetities, concerten en verenigingsactiviteiten te laten komen. Zo breng je levendigheid in de repetities door de kleur van de dag te bepalen waardoor er een gevoel van saamhorigheid ontstaat.”

Elseline is voor de vereniging ook een belangrijke schakel binnen de sociale media. Ze zorgt voor de communicatie en presentaties op Facebook en Instagram. “Ze bedenkt en maakt ook de posters waarmee op een speelse eigentijdse manier de activiteiten van de harmonie onder de aandacht worden gebracht”, vatte de voorzitter samen.

Dat Elseline in het onderwijs werkzaam is heeft duidelijk zijn weerslag op de manier waarop ze zich laat gelden. “Je bent overtuigend, duidelijk en sociaal. Dat toon je in het Midden Orkest en zo bleek onder andere ook tijdens de grote quiz die je samen met Robin Machielsen op het kamp in elkaar had gezet”, zei de voorzitter lovend en daarmee legde hij meteen een link naar de activiteitencommissie waarin Elseline ook haar bijdrage levert. Gerard: “Terecht de Kanjer van het Jaar.”