Gemeentelijke oorkonde voor Marino Ligtvoet, John Laros en Edwin Molenschot

‘Jubilarissen zijn de stille krachten van de harmonie’

John Laros (54) en Edwin Molenschot (50) zijn veertig jaar lid van onze harmonie en Marino Ligtvoet (63) zelfs vijftig jaar. Ze zijn alle drie zowel binnen als buiten de harmonie actief. Als muzikant, commissielid, als bestuurslid en als vrijwilliger. “Zij zijn de stille krachten die de harmonie en daarmee de gehele samenleving mooier en gezelliger maken”, zei wethouder Jan Brekelmans toen hij tijdens het Jubelconcert in Het Klavier de jubilarissen in de schijnwerper plaatste. De gemeente beloonde hun inzet met de oorkonde van de gemeente Loon op Zand en een bos bloemen.

Wethouder Brekelmans had ook de eer om de 40-jarige jubilarissen John Laros en Edwin Molenschot de Vergulde speld van de muziekbond KNMO met oorkonde uit te reiken. Voor de gouden jubilaris Marino Ligtvoet was er de KNMO-oorkonde én de Vergulde speld met Zirkonia.

Namens de harmonie overhandigde voorzitter Gerard Bruijniks een cadeau vol lekkernijen. Bloemen waren er voor de echtgenotes van de jubilarissen.