Iedereen die een instrument bespeelt of wil leren bespelen is bij Harmonie Kaatsheuvel van harte welkom. Dat geldt ook voor mensen die bestuurlijk of organisatorisch hun bijdrage aan de harmonie willen leveren. Om kinderen eerst kennis te laten maken met muziek biedt de harmonie cursussen Muziek op Schoot en Muziekbende. Daarvoor hoef je geen lid te worden.

Het prilste contact met muziek is er dan via de cursus Muziek op Schoot, waarbij ouders met hun peuters onder professionele begeleiding kennis maken met liedjes, ritmes en gebaren en samen leren om muziek te beleven. Meer informatie vind je bij Muziek op Schoot.

Al vanaf 6 jaar kun je bij De Muziekbende. Hier krijg je een brede algemene muzikale vorming, leer je blokfluit spelen en maak je kennis met de verschillende instrumenten die in de harmonie worden bespeeld. Heb je je keuze voor een blaasinstrument of slagwerk gemaakt, dan kun je op les bij een van onze professionele docenten. Bij je instrumentenkeuze houden we graag rekening met de bezetting van de orkesten. Is je gewenste instrument niet voor handen, dan kun je een ander instrument kiezen. Wil je hier meer over weten kijk ga dan naar het menu Opleiding. Als je al weet dat je bij de harmonie verder wilt met muziek en welk instrument je zou willen gaan bespelen, of als je zelf al gevorderd bent, kun je lid worden.

Instromen

Bespeel je pas een instrument of ben je al (ver) gevorderd, dan kun je afhankelijk van je niveau terecht in ons Aspiranten Orkest, Midden Orkest, Groot Harmonie Orkest of Slagwerk-/Percussiegroep. Instromen wordt bepaald nadat je hebt voorgespeeld bij de dirigent van het betreffende orkest. Wil je meer weten over de orkesten waarin je kunt gaan meespelen ga dan naar het menu Orkesten. De hoogte van de contributie is afhankelijk van het orkest waar je in speelt.

Ben je nog niet zo ver om in een orkest mee te doen, dan zorgen onze docenten dat je daarvoor een prima opleiding krijgt. Op onze lestarieven is gemeentelijke subsidie toegepast. Zolang je niet in een orkest speelt, betaal je geen contributie.

Heb je zelf geen instrument, dan kun je dat van de harmonie in bruikleen krijgen. Daarvoor betaal je een jaarlijkse instrumentenbijdrage. Ook slagwerkers betalen een instrumentenbijdrage voor het bespelen van de vele slagwerkinstrumenten die eigendom zijn van de vereniging. De harmonie stimuleert de aanschaf van een privé-instrument met een aantrekkelijke financiering.

Als lid wordt er van je verwacht dat je op muzikaal gebied thuis oefent, les neemt en/of gemotiveerd deelneemt aan de repetities en concerten. Maar ook dat je deelneemt aan de niet-muzikale activiteiten en acties om de vereniging financieel gezond te houden.

Informatie Aanmeldformulier lidmaatschap/lessen

Met dit formulier kun je aangeven dat je lid wilt worden van Harmonie Kaatsheuvel of muzieklessen wilt volgen bij Muziekschool Kaatsheuvel. Je lidmaatschap is dan nog niet definitief, maar we nemen zo snel mogelijk contact met je op om het lidmaatschap en/of de lessen met je te bespreken.

Telefonisch contact opnemen is ook mogelijk. Hiervoor belt u met Letty de Nijs tel.: 0416- 27 79 04