Groot Harmonie Orkest

Het Groot Harmonie Orkest van Harmonie Kaatsheuvel telt 75 muzikanten en staat onder leiding van Thom Roosen uit Veldhoven. Het orkest komt sinds de promotie op het bondsconcours in Enschede in 2007 uit in de derde divisie van Koninklijke Nederlandse Muziek Organisatie (KNMO).

De leden van het orkest zijn afkomstig uit Kaatsheuvel en directe omgeving. Muzikanten die minimaal de muzikale vaardigheden op B-niveau beheersen mogen in het orkest aanschuiven. Nieuwkomers en doorstromers spelen eerst voor alvorens ze tot het groot orkest worden toegelaten. Het overgrote deel van de muzikanten is in het bezit van het C-diploma en via de eigen professionele opleiding heeft inmiddels een groot aantal muzikanten het allerhoogste niveau in de amateur-muziekwereld bereikt: het D-diploma.

Voorop staat het plezier in muziek, maar tegelijk is alles erop gericht om het orkest naar een hoger muzikaal niveau te tillen. Het streven is om samen op een zo hoog mogelijk niveau muziek te maken dat aansluit bij de kwaliteiten en vaardigheden van de orkestleden. Niet minder belangrijk is de sociale binding binnen de vereniging die met diverse activiteiten voor jong en oud wordt gestimuleerd.

Repertoire

Het repertoire is zeer gevarieerd en bestaat uit klassiek, film- en musicalmuziek, symfonische pop en thematische muziek met een sterk theatraal karakter waarbij samenwerking met lokale verenigingen en artiesten voorop staat. Het gratis Nieuwjaarsconcert is een jaarlijkse traditie. Ook bij gemeentelijke evenementen en activiteiten zoals dodenherdenking en intocht avonddriedaagse is de harmonie van de partij. Voorts wordt de Kaatsheuvelse gemeenschap regelmatig getrakteerd op uitwisselingsconcerten en bijzondere optredens waarbij klassiek en pop elkaar ontmoeten en themaconcerten. Om de paar jaar staat er een buitenlandse concertreis op het programma. Het Groot Harmonie Orkest heeft zijn visitekaartje afgegeven met mooie concerten in Bonn, Mehren, Parijs, Londen, Oostende en Gent.

Repetitie

De repetities van het orkest zijn op maandagavond van 20.00 tot 22.00 uur in de theaterzaal van Het Klavier op het Anton Pieckplein in Kaatsheuvel. Komen luisteren mag altijd en als je interesse hebt om mee te komen spelen neem dan contact op met secretaris Marino Ligtvoet via secretaris@harmoniekaatsheuvel.nl of telefonisch op tel.: (06) 29 38 14 66